<<
>>

КАНОН4 ЗА БОЛЯЩЕГО

Эти молитвословия читают для исцеления давно болящих (любые застаревшие заболевания). Кроме того, их можно читать как сильное целительное дополнение к любому виду враче- вания (молитвы, фитотерапия,лекарства и пр.) прилюбыхза- болевапиях, независимо от их происхождения.

Песнь 1

Ирмос: Пресекаемое море жезлом древле, Израиль пройде яко по пустыни, и крестообразно явс предуготовляет стези.

Сего ради поим во хвалении чудному Богу нашему, яко прославися.

Запев: Милостиво Господи, услыши молитву раб своих, молящихся Тебе. В день печали, нашедшия на ны, к Тебе, Христе Спасе, припадающе, Твоея милости просим. Облегчи болезнь раба Твоего, изреки нам яко сотнику: иди, се здрав есть отрок твой. Мольбы и моления с воздыханием к Тебе вопием. Сыне Божий, помилуй нас. Воздвигни со одра лежащего, яко расслаб- леннаго словом: возьми одр твой, глаголя, отпущаются ти гре- си твои.

Слава: Твоего, Христе, образа подобию поклоняющеся, верою целуем, и болящему здравия просим, подражающее крово-

ся во всех канонах, кроме великопостных). Песнь разделяется на ирмос (зачин) и несколько тропарей. Каждая песнь соотнесена с определенным ветхозаветным событием, которое прообразует новозаветное (первая — с переходом евреев через Красное море, вторая — с грозной проповедью Моисея в пустыне, третья — с благодарением Анны, родившей Самуила, четвертая — с пророчеством Аввакума и т. д.). По форме исполнения канон представляет собой диалог между чтецом и хором или между двумя хорами о библейском или житийном событии, которое переживается как прошлое и одновременно как ныне происходящее. Смысловым ключом выступает ирмос, который поет хор; ему последуют тропари, которые произносит чтец или поет другой хор, в них развивается преобразовательный смысл ветхозаветного события и прославляется соответствующее новозаветное событие или свяиденное лицо. Соответственно главному предмету канона перед каждым тропарем читают или поют соответствующие припевы: «Слава, Господи, святому воскресению Твоему» (при воскресном каноне), «Пресвятая Богородице, спаси нас» (при каноне Богородице).

Обычно указанные припевы возглашают вместо стихов из песен Священного Писания, которые служат образцом для песен канона. Канон исполняют на утрени, полунощшще, повечерии, молебне или на домашней молитве. На домашней молитве все песни и молитво- словия можно читать.

точивей, яже подольца риз Твоих коснуся, и исцеление недуга прият.

И ныне: Пречистая Госпоже Богородице, всем известная Помощница, не презри нас, к Тебе припадающих, моли яко блага Своего Сына и Бога нашего, дата здравие болящему, да Тя с нами прославляет.

Песнь 3

Ирмос: Иже от не сущих вся приведый, словом созидаемая, совершаемая духом. Вседержителю Вышний, в любви Твоей утверди мене. Иже от тяжких болезней на земли повержен, к Тебе, Христе, с нами вопиет, подаждь здравие телеси его, яко же Иезекии плакавшуся к Тебе. Призри, Господи, на наше смирение, и не помяни беззаконий наших, но веры ради болящаго, яко прокаженнаго словом исцели ему болезнь, да Твое, Христе Боже, славится Имя.

Слава: Церковь, южс еси освятил, на ту, Христе, не даждь поношения, но воздвигни невидимо в недузе на одре лежащего, в нейже молимтися: да не рекут невернии, где есть Бог их.

И ныне: К твоему Пречистому, Богородице, образу руне воз- деюще, вопием, услыши раб Твоих молитву и спаси в болезни лежащаго, да от болезни восстав, воздаст обеты, яже в печали глаголаша уста его.

Ссдален,глас 8

На одре греховнем лежаща мя, и страстьми уязвена, и якоже воздвигл еси Петрову тещу и спасе разелабленнаго носима со одром, тако и ныне посети, Милостиво, болящаго, понссый недуги рода нашего. Тебе Единаго вемы, терпелива и милосерда, милостива врача душам и телесем, Христа Бога нашего, наводяща недуги и паки исцеляюща, подавающа прощение кающимся о согрешениих, Единаго Милоссрдаго и Милостиваго.

Слава: Аз грешный плачуся на одре своем лежа, прощение ми подаждь, Христе Боже, и от болезни сея воздвигни мя, и яже семь от юности грехи сотворил, избыти ми сих молитвами Богородицы сих даруй.

И ныне: Умилосердися и спаси мя, воздвигай мя от одра бо- лезненнаго, мощь бо моя во мне изнеможе и весь нечаяннем одержим семь, Мати Божия Пречистая, исцели»недугующа люте.

Ты бо еси помощница христианом.

Песнь 4 _

Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи: Едн- нороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси, тем же Ти зовем благодаряще: слава силе Твоей, Господи. Уже отчаянна лютым недугом и к смерти приближившася, возврати, Христе, на живот и даждь плачухцимся утеху, да еси прославляем Твоя святая чудеса. В Тебе, Творче, каемся во своих гресех, яко не хочиши смерти грешнни, оживи, уздрави болящаго, да постав послужит Ти, исповедуя с нами Твою благость.

Слава: Слезы Мапасиины, Ниневитян покаяние. Давидово исповедание приим, вскоре спася еси, и наши молитвы ныне ириими, даждь здравие болящему, о немже Тя молим.

И ныне: Подаждь нам Твою милость, Госпоже, всегда на Тя надеющимся, испроси здравие болящему, врачебнеи Твои руце с Предтечею, Богородице, ко Господу Богу простирающи.

Песнь 5

Ирмос: На земли невидимый явился еси, и человеком волею сожил еси непостижимый, и к Тебе, воспеваем Тя, Человско- любче. Дщерь Иаирову ужеумершу, яко Бог оживил еси, и ныне возведи, Христе Боже, от врат смертных болящаго, Ты бо еси путь и живот всем. Сына вдовича оживив, Спасе, и тоя слезы приложив на радость приидет.

Слава: Огненну болезнь тещи Петрове прикосновением Твоим исцелив, и ныне востави болящаго раба Твоего, да востав яко Иона, послужит Ти.

И ныне: Скорбнии, смиреннии, грешнии, не имущий дерзновения к Тебе, Пречистая Богомати, вопием, умоли Сына Своего Христа дати болящему здравие телеси.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, исчезает дух мой: но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, яко Петра мя, Управителю, спаси. Бездну милосердия и милости имея, Христе Боже, услыши моления раб Твоих. Ты бо еси Петром Таифу воскресив, Ты и ныне в болезни лежащаго воздвигни, послушав церковных молитвенник. Врачу душам и телесем нашим, понесый недуги всего мира, Христе, и Енея Павлом исцеливый, Ты и ныне болящаго исцели святых Апостол молитвами.

Слава: Преложи, Христе, на радость рыдание о недужнем, скорбящем, да Твою получивши милость, внидут в дом Твой со обетными дарами, славяще Тя в Троице Единаго Бога.

И ныне: Приидите, о друзи, поклонимся молящеся о болящем Божией Матери.

Та бо имеет власть недужныя исцеляти. Со без- мездникома вкупе, духовным невидимо номазающе маслом.

Кондак глас 3

Душу мою, Господи, во гресех всяческих, безместными де- яньми разелаблену воздвигни божественным Своим человеколюбием, яко же разелабленнаго воздвигл еси древле, да зову Ти спасаем: щедре Христе, даждь ми исцеление.

Икос: Иже руки Своея горстию содержай концы, Иисусе Боже, Иже Отцу собезначальный и Духу Святому совладыче- ствуя, яко плотню, явился еси недуги исцеляя и страсти очистил еси, слепыя просветил еси, и разелабленного словом Божественным совоставил еси, сего право ходяща сотворив и одр повелел еси на раму взяти. Тем же вси с ним воспеваем и поем: щедре Христе, даждь ми исцеление.

Песнь 7

Ирмос: прежде образу златому, персидскому чтил ищу отро- цы не поклонишася, трие.поюще посреде пещи: отцев Боже, благословен еси. О, Кресте Пресвятый Христов, честное Древо Животное, Тобою смерть погибе и мертвии воскресоша, и ныне болящаго исцели и оживи, якоже при Елене умершую девицу. Долгую и лютую болезнь Иовлю на гноищи и в червех, того молящася, словом исцелил еси, Господи. И ныне же в церкви о болящем молим Тя, яко благ исцели невидимо молитвами Святых Твоих.

Слава: Вси вемы, якоумрети нам есть. Тебе, Богу, тако изво- лнвшу, но на мало время, Милостиво, здравия просим болящему, приени от смерти на живот, даждь скорбящим утеху.

И ныне: Пособствуй и помогай нашему сиротству. Богородице, Ты бо веси время и час, когда умолити Сына Своего и Бога нашего, дати болящему здравие и прощение от всех грех.

Песнь 8

Ирмос: Служити Живому Богу, в Вавилоне отроцы претер- певше, о мусикийских органех нерадиша, и посреде пламене стояще, боголепую песнь воспеваху, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа. Милость покажи, Вадыко, в болезни раба Твоего, и скоро исцели, милостиво Христе Боже, и еще смерти не предаждь судией, даТи покаяние воздаст. Сам бо рекл еси избави ны, Господи милостиво, Твоя преславная чудеся да идо нас ныне достигнут: бесы прожеии, недуги погуби, раны исцели, болезни уврачуй, и потворы и чародеяния и всякия язи избави ны.

Слава: Запретивый, Христе, морским ветром, и страх ученик нарадость преложивый, и ныне запрети тяжким болезням, труж- дающим раба Твоего, да вси возвеселимся хваляще Тя во веки.

И ныне: Избави, Богородице, от обышедших ны печалей, различных недуг, отравы же чародейства, и бесовскаго мечтания и от навета злых человек и от смерти, молимтися.

Песнь 9

Ирмос: На Синастей горе виде Тя в купине Моисей, неопально огнь Божества заченшую во чреве: Даниил же Тя виде гору несекомую, жезл прозябший, Исайа взывше, от корене Давидова.

Источниче жизни, подателю Христе, милости, не отврати лица Твоего от нас. Облегчи болезнь утружденному болезпию, и воздвигни яко Фадеем Авгаря, да присно Тебе славит со Отцем и Святым Духом. Евангельскому верующе гласу, Твоего ищем обета, Христе: просите, бо рече, и дастся вам. Тем и ныне предстояще молим Тя, востави со одра здрава лютым повержена недугом, да Тя с нами вкупе величает. Слава: Мучимый недугом, внутрь невидимыми ранами, Тебе, Христе, с нами вопием, не нам. Господи, не нас ради, вси бо мы исполнены грехов, но Матерними Твоими Предтечевыми молитвами даждь исцеление болящему, да Тя вси возвеличим.

И ныне: Божия Мати Пречистая, со всеми Святыми призываем Тя, со Ангелы и Архангелы, с пророки и патриархи, со Апостолы, с преподобными и праведными молися Христу Богу нашему дати здравие болящему, да Тя вси величаем.

Молитва (общая о здравии)

Боже сильный, милостию строяй вся на спасение роду человеческому, посети раба Своего сего (имя), нарицающа имя Христа Твоего, исцели его от всякого недуга плотскаго: и отпусти грех и греховныя соблазны, и всяку напасть, и всяко нашествие неприязнено далече сотвори от раба Твоего. И воздвигни от одра феховнаго, и устрой его во святую Твою Церковь здрава душою и телом, и делы добрыми славящаго со всеми людьми имя Христа Твоего, яко Тебе славу возсылаем, со Безначальным Ти Сыном, и со Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

<< | >>
Источник: Антоний Церковный. Защита и лечение словом. Православные и народные методы / Антоний Церковный. —М.: ACT; Донецк: Сталкер,. — 318, [2] с: ил. — (Секреты деревенского знахаря).. 2005

Еще по теме КАНОН4 ЗА БОЛЯЩЕГО:

  1. КАНОН4 ЗА БОЛЯЩЕГО